Faktura
Har du spørsmål om fakturaen du har mottatt for nettleie? Her får du forhåpentligvis svar på det aller meste.
Hvordan du mottar nettleiefakturaen avhenger av hvilken strømleverandør du har. De fleste strømleverandører har en avtale om gjennomfakturering, som betyr at du mottar en samlet faktura fra strømleverandøren din for strøm og nettleie.
Er du usikker på forskjellen mellom strøm og nettleie? På siden om nettleie, finner du svar på forskjellen mellom strøm og nettleie, samt andre ofte stilte spørsmål.
Strøm og nettleie på samme faktura?
Hvis du mottar en samlet faktura for strøm og nettleie fra strømleverandøren din, kan du kontakte din strømleverandør hvis du lurer på noe av dette:
Endring av fakturaadresse
Opprettelse av AvtaleGiro. Dette kan banken din også hjelpe deg med.
Betalingsutsettelse eller betalingsavtale
Fakturakopi
Innbetalingsinformasjon, som for eksempel kontonummer, KID-nummer, beløp og forfallsdato
Nettleiefaktura fra Stram?
Hvis du mottar en separat nettleiefaktura fra Stram, i tillegg til fakturaen fra strømleverandøren din og lurer på følgende kan du ta kontakt med oss:
Ønske om å få faktura på e-post (gjøres på Min side)
Opprettelse av AvtaleGiro (gjøres i nettbanken).
Betalingsutsettelse eller betalingsavtale.(ta kontakt med oss)
Fakturakopi kan du finne på Min side, der finner du også innbetalingsinformasjon.
Endre fakturaadresse
Hvis du ønsker å endre fakturaadresse, men du har en strømleverandør må du ta kontakt med strømleverandøren din selv om du mottar faktura direkte fra Stram. Når strømleverandøren din oppdaterer fakturaadressen vil også Stram få riktig adresse.